Obchodné podmienky a reklamačný poriadok

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup tovaru od firmy MM Product Slovakia s.r.o., Kopčianska 10, 851 01 Bratislava, IČO: 47804017, DIČ: 2024112530 ako predávajúci a akúkoľvek fyzickú alebo právnickú osobú (ďalej len “kupujúci”) bez obmedzenia s tým, že zákazník súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku a príslušnými právnymi predpismi.

 

Podpísaním zmluvy o kúpe tovaru sa zmluva považuje za uzavretú a kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s vlastnosťami tovaru,  jeho cene a ostatných nákladoch, ako aj s tým, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim. Podpísaním kúpnej zmluvy kupujúci súhlasí, že si tieto obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia. Povinnosť písomného oznámenia zmeny obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke... Tieto obchodné podmienky sú platné od 1. 8. 2014.

 

2. Spôsob predaja a platobné podmienky

Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Platba sa považuje za uskutočnenú, ak je kúpna cena v plnom rozsahu, vrátane ostatných vedľajších nákladoch (poštovné, bankovné poplatky...) zaplatená kupujúcim v hotovosti alebo pripísaná na účet predávajúceho. Kúpna zmluva sa môže uzavrieť medzi predávajúcim a kupujúcim nasledujúcom spôsobom:

a) predaj tovaru s hotovostnou úhradou kúpnej ceny

b) predaj tovaru s úhradou kúpnej ceny cez platobný terminál

c) formou písomnej objednávky.

Ak je zvolená forma úhrady dobierkou, objednávku je treba zaplatiť doručovateľovi pri preberaní tovaru.

 

3. Dodacie podmienky

Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar zákazníkovi na adresu, ktorú zákazník uvedie v objednávke ako miesto doručenia, podľa dohodnutého termínu, ktorý je napísaný na objednávke. Ak dohodnutý termín dodania bude z technických dôvodov nesplniteľný, predávajúci sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať kupujúceho. V prípade, že sa kupujúci a predávajúci nedohodnú na dodaniu tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani na inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.

V prípade, že kupujúci zaplatí zálohu 20 % z predajnej ceny tovaru pri podpisu kúpnej zmluvy, nebude mu predávajúci účtovať  náklady spojené s dopravou. V opačnom prípade bude doprava tovaru realizovaná na náklady kupujúceho. V rámci dodania po celej Slovenskej republike je jednotná sadzba 7 €. Ak si kupujúci zásielku nepreberie z dôvodu neprítomnosti alebo z iného dôvodu, o ktorom predávajúceho vopred neinformoval, zaniká mu nárok na bezplatné doručenie tovaru a prípadné opakované doručenie bude vykonané na jeho náklady.

Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady na účet predávajúceho. Splnením dodávky tovaru sa rozumie jeho predanie doručovateľovi alebo kupujúcemu alebo osobe ním poverené, keď je tovar vyzdvihnutý osobitne u predávajúceho. V prípade doručovania tovaru zákazníkovi treťou osobou (doručovateľom), prechádzajú podaním tohto tovaru všetky rizika a nebezpečenstvá škody na tovare na túto osobu. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za poškodenie alebo za stratu tovaru.

 

4. Storno objednávky zo strany kupujúceho

Kupujúci má právo stornovať objednávku oznámením zaslaným písomne na adresu sídla predávajúceho.

 

5. Storno objednávky zo strany predávajúceho

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť, v prípade, že ne je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky, ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude bezodkladne informovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak zákazník už cenu z objednávky alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode predávajúceho a zákazníka o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu do 30 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.

 

6. Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci je povinný toto právo uplatniť u predávajúceho, ktorého identifikačné údaje sú vedené v záhlaví tejto kúpnej zmluvy. Zákazník je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto podmienok. V prípade, že kupujúci využije svojho práva odstúpiť od zmluvy, vráti tovar osobne alebo zašle na adresu sídla predávajúceho uvedené vyššie, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil. Tovar nesmie javiť známky používania a musí byť zaslaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atd. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu (tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho odskúšanie vrátiť nemožno). Ak tovar javí známky poškodenia alebo používania, alebo tovar nie je kompletný, predávajúci si vyhradzuje právo vrátenie takého tovaru neakceptovať alebo po dohode s kupujúcim mu naúčtovať náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Pri odstúpení od zmluvy zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Tovar zaslaný späť „na dobierku“ predávajúci nepreberie.

Predávajúci na zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.

 

7. Reklamačné podmienky

Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po prevzatí. Má nárok tovar nepreberať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať s príslušným vodičom protokol o škode / reklamácii alebo zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nebudú akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.

V prípade, že reklamovaná závada bola spôsobená zákazníkom, najmä poškodením výrobku, nevhodným používaním alebo nevhodnou manipuláciou, kupujúci je povinný nahradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s vybavením reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

 

8. Ochrana osobných údajov

Kupujúci týmto potvrdzuje, že súhlasí v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci v manuálnej i elektronickej forme spracovával a uschovával jeho osobné údaje v rozsahu uvedenom v objednávke u predávajúceho a spracúval ich vo všetkých svojich informačných systémoch, a to vždy za účelom riadneho plnenia zmluvy uzavretej medzi kupujúcim a predávajúcim. Zákazník udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.

Zákazník súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a udeľuje predávajúcemu právo poskytnúť nevyhnutné minimum jeho osobných údajov tretej strane, najmä dopravcovi, za účelom riadneho plnenia zmluvy uzavretej medzi kupujúcim a predávajúcim.

Spracovávané údaje nebudú zverejnené, ani poskytnuté inej tretej strane, ak v týchto podmienkach nie je stanovené inak.

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

1. Úvodné ustanovenia

Spoločnosť MM Product Slovakia s.r.o., Kopčianska 10, 851 01 Bratislava, IČO: 47804017, DIČ: 2024112530 (ďalej „predávajúci“) týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje spotrebiteľa (ďalej „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o ochrane spotrebiteľa, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 188 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom kupujúcemu. Bez ohľadu na iné ustanovenia, pokiaľ je druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy podnikateľ (pričom sa má za to, že ak kupujúci pri objednávke tovaru uviedol svoje IČO, nakupuje ako podnikateľ), záruka za tovar je poskytovaná výhradne v rozsahu stanovenom záručnými podmienkami výrobcu tovaru v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka, o ktorých bude kupujúci - podnikateľ informovaný a inak sa zodpovednosť predávajúceho za vady riadi výhradne príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

 

2. Zodpovednosť za vady predaného tovaru

V prípade, že výrobok nie je pri prevzatiu kupujúcim v súlade s kúpnu zmluvou , má kupujúci právo na to, aby predávajúci výrobok uviedla do stavu odpovedajúcemu kúpnej zmluve, a to buď výmenou tovaru alebo jej opravou. Ak to nie je možné, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny výrobku či od zmluvy odstúpiť. Pri tovare predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady, predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§619 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho zákonníka), ak nie je na záručnom liste konkrétneho tovaru uvedené inak. Pri použitých výrobkoch (napr. na predvádzanie) je záručná doba 12 mesiacov (§ 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka) a predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Kupujúci je so skutočnosťou, že kupuje použitú vec vopred zoznámený.

V prípade, že bude kupujúci výrobok reklamovať, mal by to urobiť bezodkladne , ihneď ako sa vada objaví.

Kupujúci je povinný pri reklamácii k výrobku predložiť doklad o kúpe a záručný list.

Záručná lehota začína plynúť dňom prevzatia výrobku kupujúcim. Doba od uplatnení práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný výrobok prevziať, sa do záručnej lehoty neráta.

Predávajúci rozhodne ihneď, popr. do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie o spôsobu vybavenia reklamácie. V prípade uplatnení reklamácie, je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu v lehota do 30 dní. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť doba znova od prevzatia nového tovaru (§ 627 Občianskeho zákonníka). To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. Ak sa právo zo zodpovednosti za vady tovaru neuplatní v záručnej dobe, tieto po uplynutí záručnej doby zaniknú.

V prípade oprávnené reklamácie tovaru, platí všetky nutné náklady spojené s vybavením reklamácie predajca.

Pri uplatneniu reklamácie je predávajúci povinný vydať kupujúcemu potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať kupujúcemu písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.

 Ak zákazník získa k predanému tovaru od predávajúceho bezplatne ďalšiu vec ako dar, ta nemôže byť premetom neskoršej reklamácie.

Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 8. 2014.